KUNDESERVICE - MANDAG TIL FREDAG - FRA KL: 09:00 - 15:00 - TLF: 42 49 60 95

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser der gælder for køb af produkter på www.pureperfumes.dk

Generelle oplysninger
Pure Perfumes ApS
Røgildvej 53 Arentsminde
9460 Brovst
Telefon: +45 42 49 60 95
Email: info@pureperfumes.dk
CVR: 38925903

 

Betaling
På www.pureperfumes.dk er det muligt at betale med følgende: VISA, Mastercard, Maestro og MobilePay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Pure Perfumes ApS (www.pureperfumes.dk) bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Levering
Alle vores produkter afsendes med ét af følgende leveringsmetoder: DAO, PostNord eller GLS. Efter ordrebekræftelsen modtager du en email med Track & Trace oplysninger.

Pure Perfumes leverer til hele Danmark og leverer inden for 1-3 hverdage.

Der er fri fragt på alle ordrer der overstiger 399 kr. inkl. moms. Herefter udgør fragtpriserne fra 30 kr.

Alle ordrer indgået inden kl. 16.00 fra mandag til fredag, vil blive afsendt samme dag. Ordre der bliver indgået efter kl. 16:00, vil blive afsendt på den førstkommende hverdag.

 

Reklamationsret
Når du handler hos www.pureperfumes.dk som forbruger, har du 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du fx reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer Pure Perfumes ApS (www.pureperfumes.dk) dine (”rimelige”) fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Dette er ikke et krav, men det letter sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Pure Perfumes ApS (www.pureperfumes.dk) vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og der bedes huske en kvittering for afsendelse, således vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationer sendes til:

Pure Perfumes ApS
Røgildvej 53 Arentsminde
9460 Brovst

Der modtages ikke pakker uden omdeling, eller pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi (www.pureperfumes) kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på www.pureperfumes.dk.

Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har modtaget din vare. Består varen af flere partier, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti i hænde.

Hvis du f.eks. modtager det købte mandag den 1. har du frist til og med mandag den 15. Har du først modtaget det købte onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til info@pureperfumes.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Den finder du her: Standardfortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Retur
Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du sende dine vare retur til Pure Perfumes ApS uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet det modtagne til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til Pure Perfumes ApS. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du f.eks. gemme kvitteringen for, at du har overgivet varen til postvæsenet mv. med henblik på forsendelse.

Medmindre andet er aftalt, skal du selv betale omkostninger (porto/fragt) ved varens tilbagesendelse. Har Pure Perfumes ApS i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbageleveringen dog Pure Perfumes ApS.

Varer der ønskes sendt retur, sendes til:

Pure Perfumes ApS
Røgildvej 53 Arentsminde
9460 Brovst

Ved retur, kan du også benytte blanketten her

 

Der modtages ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt på efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur

Det er som hovedregel en betingelse, at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den.

Pure Perfumes ApS forbeholder sig retten til, at afvise at modtage en vare, som følge af beskadiget original emballage på varer, hvis emballage er en del af varen. Eksempel herpå er en parfume, hvor flasken har været åben eller emballagen er brudt.

Hvis varen er prøvet efter, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du ikke tage varen i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Ved tilbagebetaling af ordrebeløb må du forvente op til 7 dage fra den dag, varen er i Pure Perfumes ApS’s hænder, til beløbet er tilbageført til din konto.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

 

Persondatapolitik
Når du som forbruger handler hos www.pureperfumes.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos www.pureperfumes.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Ansvaret for dine data foreligger hos www.pureperfumes.dk. Disse oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjeparter.

Som registreret hos www.pureperfumes.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse herom rettes til: info@pureperfumes.dk

 

Klagemuligheder – oversigt og links
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@pureperfumes.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk